AWAS BACA INI !! INI YANG AKAN TERJADI PADA ANDA JIKA MEMINUM KOPI KETIKA PERUT TENGAH KOSONG !!

+

Mengambil secawan kopi hitam pada perut kosong mengakibatkan pelepasan asid hidroklorik dalam saluran pencernaan anda. Bila anda telah mengalami gastritis, jadi anda tentu mengalami hal semacam ini.

Asam melakukan tindakan sebagai “pelanggaran” makanan dalam perut kita. Apabila anda makan suatu hal “berat”, itu boleh mengakibatkan permasalahan pencernaan, lantaran akan mengakibatkan susah mencerna protein. Disaat protein yang tidak dapat dipisahkan terurai, boleh mengakibatkan permasalahan lain seperti radang usus, kembung, iritasi serta bahkan juga kanser usus besar.

Untuk hujah ini, beberapa pakar memberi amaran kalau kopi tidak boleh dimakan pada pagi hari ketika anda bangun. Hujah beliau iaitu kalau kopi akan tingkatkan tahap kortisol yang amat cepat serta badan akan memerlukan masa yang lama untuk kembali pada keadaan normal. Hormon ini mengawal jam biologi kita serta kemampuan untuk tetap terjaga.

Diluar itu, pengambilan kopi pada masa perut kosong akan tingkatkan tahap asid dalam perut, yang boleh menyebabkan kembung dan muntah.

Oleh kerananya, anda harus minum kopi satu jam sesudah bangun. Ini artinya kalau anda harus makan sesuatu sebelum ini, walaupun misalnya itu hanya sepotong roti.

Bila anda iaitu type orang yg tidak boleh memulakan hari mereka tanpa secangkir kopi, jadi ada trick lain yang boleh anda pakai untuk mengurangkan kesan berbahaya iaitu: tambah sedikit susu atau mentega dalam kopi anda. Selamat membahagikan.

Sumber: www. naturalcuresandhomeremedies. com
+

Post a Comment

+