TERBUKTI!! 4 BAHAN INI MAMPU MELEGAKAN SAKIT GIGI SAMPAI KE AKAR-AKARNYA!! INI CARANYA

+
Melawat pejabat doktor gigi bukanlah pengalaman yang paling menyeronokkan. Sebahagian besar orang, lelaki dan wanita tanpa memandang usia mereka lebih atau kurang takut ketika mereka harus melawat doktor gigi.

Itu tidak benar-benar peduli sama ada kita bercakap tentang pemeriksaan gigi atau campur tangan nyata, tidak ada yang senang untuk melawat doktor gigi mereka kerana dalam banyak kes kunjungan ini adalah menyakitkan.

Kesihatan gigi dan gusi kita sangat penting, tapi ini adalah tempat yang kita tidak boleh memeriksa secara menyeluruh pada kita sendiri kerana cukup sukar untuk melihat apa yang berlaku di belakang mulut. Yang boleh kita lakukan adalah pembersihan secara teratur pada gusi dan gigi.

Setiap kali kita mula merasa jenis kesakitan pada gigi atau pengalaman pendarahan, badan kita memberitahu bahawa ada sesuatu yang salah, tapi kita tidak tahu apa sebenarnya yang salah. Faktanya adalah bahawa keamatan sakit gigi berbeza. Kadang-kadang rasa sakit ini merupakan kesakitan ringan dan kadang-kadang kita dapat mengalami rasa sakit yang menyiksa seluruh rahang.

Ada banyak sebab mengapa sakit gigi berlaku dan beberapa daripada mereka termasuk jangkitan, keradangan, pembentukan rongga, retak dan gigi yang rosak, masalah dengan akar gigi, rosak mengisi, rahang gangguan sendi dan beberapa alasan lain.

Setiap kali kawasan tengah atau pulpa gigi adalah bengkak atau jengkel kita merasa sakit gigi. Pulpa gigi mengandungi banyak hujung saraf sensitif dan ini adalah mengapa kita merasa sakit yang tajam tersebut. Dalam kes anda mengalami sakit gigi dan anda ingin menyingkirkan rasa sakit ini segera, anda pasti harus cuba beberapa dari banyak rumah penyelesaian untuk sakit gigi, untuk menenangkan rasa sakit.

Kami akan kini hadir beberapa berkesan penyelesaian benar-benar semula jadi yang boleh membantu anda menenangkan rasa sakit, sekurang-kurangnya untuk sementara waktu.

1.Garam dan lada
Jika anda mencampur lada dan garam bersama-sama, anda boleh mengharapkan untuk mendapatkan kombinasi yang kuat yang memberikan hasil yang cepat dalam kes sakit gigi. Alasannya mudah – bahan baik memberikan kuat anti-radang, anti-bakteria dan kesan analgesik. Dalam rangka untuk menghilangkan rasa sakit, ikuti petunjuk ini:
* Ambil jumlah yang sama daripada lada dan garam dan campuran mereka dengan baik
* Membuat pes tebal dengan menambah sedikit air (beberapa titis)
* Masukkan pes pada gigi yang bermasalah
* Tunggu beberapa minit
* Melakukan prosedur ini sekali sehari selama beberapa hari berturut-turut.

2. Bawang putih
Sayuran ini digunakan sebagai ubat semulajadi dalam situasi yang berbeza. Bawang putih sangat bermanfaat bagi orang yang mengalami jenis sakit gigi. Sayuran ini dikemas dengan antibiotik dan mempunyai beberapa hartanah bermanfaat penyembuhan lain yang akan membantu setiap orang meringankan rasa sakit. Berikut preskripsi untuk ubat rumah berasaskan bawang putih untuk sakit gigi:
* Ambil satu ulas bawang putih, menghancurkannya dan menggunakan beberapa garam hitam atau meja untuk membuat campuran. Alih-alih ulas bawang putih Anda juga boleh menggunakan serbuk bawang putih.
* Masukkan campuran ini pada gigi yang bermasalah untuk mengurangkan rasa sakit
* Selain itu, anda hanya boleh mengunyah satu atau dua ulas bawang putih dan rasa sakit harus pergi
* Melakukan prosedur ini selama 3-4 hari.

3. Cengkeh
Tunas bunga ini memberikan kesan antioksida yang kuat antibakteria, anti-keradangan, anestesi dan. Semua kesan ini dapat membantu anda menghilangkan jangkitan dan kemudahan jenis sakit termasuk sakit gigi.
* Kisar dua ulas
* Mengambil beberapa minyak minyak zaitun atau sayur dan mencampurkannya dengan ulas
* Masukkan campuran ini pada gigi yang menyakitkan
* Anda juga boleh mengambil beberapa minyak cengkeh dan oleskan bola kapas di dalamnya. Menggosok bola kapas langsung pada gigi yang terkena.
* Di samping itu, orang juga boleh membuat campuran setengah gelas air putih dan 3-4 titik minyak cengkih dalam rangka menciptakan ubat kumur semulajadi.

4. Bawang
Sayuran ini mempunyai kesan antimikrob dan antiseptik yang kuat dan mereka mampu meringankan rasa sakit langsung. Bawang juga baik untuk penghapusan kuman yang menyebabkan jangkitan. Dalam kes anda mengalami sakit gigi, ikuti tips berikut ini:
* Ambil satu bawang mentah dan mengunyahnya selama beberapa minit. Anda perlu mendapatkan bantuan kesakitan segera.
* Dalam kes anda tidak boleh mengunyah sayuran ini, memotong bawang menjadi potongan-potongan dan meletakkan beberapa keping pada daerah yang terkena.
Jangan ragu untuk mencuba semua rawatan rumah ini untuk sakit gigi, tetapi jika keadaan anda tidak bertambah baik, anda harus mengunjungi pejabat doktor gigi.
+

Post a Comment

+