PEMBUNUH UPAHAN MATI DITEMBAK

+
Sibu: Polis menembak mati dua pembunuh upahan dalam kejadian berbalas tembak di Jalan Sibu-Selangau di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian jam 1.30 pagi itu, dua lelaki warga tempatan berusia 36 dan 44 tahun ditemui mati di tempat duduk pemandu dan penumpang depan kereta.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak Senior Asisten Komisioner Dev Kumar berkata, ketika melakukan rondaan risikan, pasukan polis terserempak dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda Nissan Navara putih di bulatan Kanowit.

Menurutnya, polis mengekori kenderaan itu untuk melakukan pemeriksaan tetapi suspek memecut menuju Selangau dan ketika cuba dipintas, suspek bertindak agresif melanggar kenderaan polis menyebabkan Nissan Navara itu hilang kawalan dan terbabas di tepi jalan.

"Suspek melepaskan tembakan mengenai tingkap kereta polis dan anggota polis membalas tembakan itu," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sibu sebentar tadi.

Katanya, polis kemudian membuat pemeriksaan dan mendapati dua lelaki itu sudah mati akibat terkena tembakan.

Dev berkata, turut ditemui selaras senapang patah dipercayai digunakan untuk melepaskan tembakan dan ada kesan tembakan pada kenderaan suspek ditampal dengan pita pelekat, dipercayai kesan tembakan kejadian tembakan di Sibu membabitkan seorang ahli perniagaan pada 9 Januari lalu.

"Kenderaan itu menggunakan nombor pendaftaran palsu dan suspek berusia 44 tahun pernah ditahan empat kali mengikut Akta Senjata 1960 serta kes bunuh manakala seorang lagi tiada rekod.

"Berikutan penahanan dua suspek, polis percaya dapat menyelesaikan tujuh kes bunuh dan cubaan bunuh di Sibu, Sabah dan Bintulu sejak 2012," katanya...SUMBER
+

Post a Comment

+