KAKI ANDA TERSELIUH ? TAK PERLU DI URUT, BEGINI CARA BERKESAN UBATI TERSELIUH TANPA RASA SAKIT

+
Terseliuh selain sihat, juga begitu menjengkelkan kerana ia tidak boleh pergi mana-mana sahaja dan melakukan apa-apa. Ramai yang mengatasi terseliuh melalui urutan, tetapi jika senjata memahami di mana urat yang bengkok akibat keseleo ini supaya boleh memburukkan lagi tablet.

Oleh itu kami mengesyorkan anda mengurangkan kesakitan cara terseliuh:
Memampatkan menggunakan air ais

Apabila anda mengalami terseliuh dan bengkak, diatasi dengan cepat untuk menjaga semakin teruk, iaitu melalui dimampatkan air haus ais. Dengan ais air memampatkan kepada darah terseliuh demikian akan membekukan secukup rasa sedikit terseliuh secara beransur-ansur akan mengecut dan diperbaiki.

Dibalut dengan kain
Mengurangkan kesakitan masa terseliuh yang anda boleh lakukan dengan cara membalut luka dengan kain atau mitella. Sesungguhnya, fungsi pembalut atau kain ikatan dilakukan supaya luka tidak semakin teruk. Sehingga tulang tidak bergerak dari tempatnya dan mengelakkan keretakan.

Herb kencur beras
Dengan mewujudkan satu campuran beras dan kencur, sebenarnya, penawar terseliuh mujarab. Bagaimana untuk membuat ia begitu mudah, iaitu, beras dilenyek dengan kencur sehingga sebati, kemudian sapukan ke dalam luka terseliuh yang terseliuh rasa malam tadi akan hilang.

Halia parut
Dengan menggunakan halia parut, ia boleh merawat terseliuh kerana halia mempunyai sifat panas yang begitu efektit untuk mengurangkan kesakitan apabila terseliuh. Caranya begitu mudah sekali melalui halia parut secukup rasa dan sapu ke dalam terseliuh luka.
+

Post a Comment

+