INFO PENTING!!!BAGAIMANA HANYA DENGAN AIR LIUR ANDA BOLEH KESAN KANSER

+
Ujian air liur 10 minit boleh merevolusikan diagnosis kanser – dengan ahli sains di sebalik teknik ini dengan harapan ia boleh didapati di UK dalam tempoh empat tahun.
The “biopsi cecair”, yang kos hanya £ 15, menggunakan setitik air liur untuk mencari serpihan molekul genetik dikaitkan dengan penyakit ini.

ujian semasa untuk kanser sering mempunyai masa yang diambil selama dua minggu, tetapi kejayaan ini bermakna diagnosis “boleh dilakukan di pejabat doktor manakala pesakit menunggu”.

Setakat ini, ujian air liur pada pesakit kanser paru-paru mempunyai ketepatan “hampir sempurna” dan profesor yang merintis kejayaan telah memberitahu Sky News ia boleh digunakan untuk mendiagnosis kanser lain.

Profesor David Wong, dari University of California di Los Angeles, berkata: “Salah satu yang terlintas di fikiran dan dalam agenda kami adalah kanser pankreas mana satu gen bermutasi dalam 95% daripada pesakit … masa ini tidak ada keupayaan saringan awal yang berkesan untuk pankreas kanser sama sekali. ”

Beliau percaya teknologi baru boleh disediakan melalui farmasi, membolehkan pesakit untuk mendapatkan keputusan dalam keselesaan dan privasi rumah mereka sendiri.

“Di jalan ia mungkin tidak sesuai untuk menguji beberapa jenis kanser pada masa yang sama,” kata Profesor Wong.

produk prototaip yang sedang dibina yang akan diuji di China dan benua Eropah pada tahun ini – dan ujian air liur akan perlu diberi kelulusan kawal selia sebelum menjadi boleh didapati di UK.

“Teknologi ini adalah global. Kami sangat bersemangat dan teruja. Isu yang paling penting ialah prestasi dan kita mempunyai keupayaan, “kata Profesor Wong.

“Pengesanan awal adalah penting. Bila-bila masa anda mendapat untuk mengetahui bahawa seseorang mempunyai kanser yang mengancam nyawa, lebih cepat lebih baik. “
+

Post a Comment

+