INFO MENARIK!! INILAH 10 KHASIAT BUAH NENAS YANG RAMAI TAK TAHU

+
Falsafah Ayurveda mengatakan bahawa diet sehari-hari anda memutuskan sama ada anda akan melawan beberapa penyakit berjaya atau penyakit akan mengalahkan anda. Oleh kerana itu, adalah penting untuk memulakan hari anda dengan produk-produk berkhasiat yang pasti akan membuat anda sihat. Termasuk jus nanas dalam ritual pagi anda adalah penting besar untuk kesihatan keseluruhan tubuh anda.

Jus nanas dimuatkan di mikronutrien tertentu yang penting untuk tubuh anda (tapi tidak begitu dikenal oleh orang-orang). Hal ini juga mengandungi vitamin C antioksida dan enzim bromelain yang penting untuk proses penyembuhan berbagai penyakit.
10 Alasan untuk Tambah nanas untuk Diet Air Anda
1. Perkelahian keradangan
Enzim yang disebutkan di atas, bromelain, yang ditemui dalam jus nanas, menawarkan sifat anti-inflamasi yang kuat yang membantu tubuh untuk mengeluarkan racun dari semua rangkaian dan organ. Jika anda mengambil jus nanas secara teratur, anda boleh menyembuhkan jenis ringan arthritis dan kecederaan kerana dapat mengurangkan rasa sakit dan keradangan.

2. Membantu dengan penurunan berat badan
Jus nanas mengandungi serat yang sukar dicerna dan akibatnya, membuat anda berasa kenyang untuk jangka masa yang lama. Jika anda mengambil air nanas di pagi hari, anda akan menyelamatkan diri dari keinginan lemak dan gula.

Tiamin menukar karbohidrat menjadi tenaga dan dengan cara yang meningkatkan metabolisme anda juga.

3. Flushes parasit dari usus dan hati
Bromelain mempunyai sifat anti-parisitic telah terbukti bahawa hanya 3 nanas sehari boleh membunuh cacing pita dalam tubuh human`s.

4. Mengatur tiroid
Yodium dan bromelain, yang ditemui dalam nanas, boleh meningkatkan gangguan autoimun yang berbeza, sehingga mengurangkan gejala tiroid.

5. Saldo elektrolit
Zat penting lain yang ditemui dalam nanas adalah kalium. Hal ini dapat menormalkan jumlah atau elektrolit, menguatkan tubuh, dan mencegah kejang pada luka.

6. Menghilangkan logam berat dan racun
Zat seperti antioksidan, enzim, dan serat boleh mendetoksifikasi tubuh human`s dari logam yang kuat dan racun.

7. Bekerja sebagai bantuan pencernaan
Kerana tingginya kandungan bromelain, jus nanas membantu tubuh dalam mencerna protein jauh dengan mudah.

8. Menguatkan gusi dan membantu memutihkan dan memelihara gigi
Dr. Frawley menegaskan bahawa Bromelain terbukti menjadi remover alami noda yang juga dapat menghilangkan plak secara efektif.

9. Meningkatkan visi
Beta-karotena dan vitamin A yang ditemui dalam nanas sangat bermanfaat untuk penglihatan yang lebih baik. Sebuah kajian yang diterbitkan dalam Archives of Ophthalmology menunjukkan bahawa dengan hanya 3 nanas sehari, seseorang dapat mengurangkan kemungkinan degenerasi makula berkaitan usia (ARMD), yang merupakan sebab utama kehilangan penglihatan pada orang tua.
10. Melindungi dari kanser

Kajian lain disampaikan lebih haiwan, yang diterbitkan dalam jurnal Planta Medica, membuktikan bahawa bromelain sangat berkesan untuk ubat kemoterapi 5-fluoraurcil dalam proses penyembuhan kanser.
+

Post a Comment

+