PESAKIT INSOMNIA WAJIB BACA !! TERNYATA TEH PISANG TERBUKTI BERKESAN DAPAT MENYEMBUHKAN INSOMNIA

+
Insomnia boleh disebabkan oleh beberapa sebab. Kebimbangan, tekanan dan kemurungan adalah antara faktor yang mengganggu membawa kepada tidur. Ini adalah membimbangkan kerana kebanyakan orang dewasa adalah satu bentuk keresahan atau tekanan dan mungkin mempunyai tempoh kemurungan juga.

Ia pergi tanpa mengatakan itu bahawa kita semua terdedah kepada insomnia atau tidak dapat tidur. Terdapat beberapa ubat-ubatan yang boleh menyebabkan kesukaran tidur; sakit preskripsi, jantung dan tekanan darah dadah dan antihistamin boleh menyebabkan kebimbangan dan keresahan dalam diri seseorang.

Apa sahaja yang bertanggungjawab untuk insomnia anda terdapat ubat buatan sendiri yang perlu menyelesaikan masalah.

Membuat teh pisang 
Pisang kaya dengan kalium dan magnesium, menolong yang kedua untuk mengembalikan pola tidur yang tetap dan dua mineral membantu untuk berehat otot anda dan mendorong tidur.

kulit pisang sebenarnya sangat kaya dengan magnesium dan kalium dan harus digunakan apabila menyediakan teh, pastikan anda membeli pisang organik dan bukan GMO kerana ia mempunyai racun perosak berbahaya yang tidak boleh dengan mudah dibersihkan. Anda tidak mahu meminum bahan kimia ini kini bukan?

Teh pisang mempunyai rasa yang hebat teh dan mudah untuk menyediakan, dalam hanya 10 minit anda boleh membuat teh dan minum pada waktu malam sebelum tidur.

Bahan-bahan:
Pisang organik
Periuk kecil berisi air

Penyediaan:
Kali pertama pisang anda ke dalam kuali air perlu mendidih di atas dapur. Pastikan anda memotong kedua-dua hujung pisang dan bahawa anda meninggalkan kulit pada.

Biarkan ia mendidih pisang selama 10 minit; ditapis air selepas wad ke dalam cawan.
Anda boleh menambah secubit kayu manis untuk teh.

Adalah dinasihatkan bahawa anda minum teh ini satu jam sebelum anda pergi tidur.
Jangan buang pisang dalam periuk anda boleh makan juga.

Bahaya ubat tidur
Ia tidak menghairankan bahawa salah satu ubat yang paling biasa di rumah-rumah rakyat Amerika adalah ubat tidur. Ia tidak ada masalah besar untuk melihat orang tua, orang muda dan kanak-kanak menelan pil ini sebelum mereka pergi tidur kerana gangguan tidur mereka.

Pil ini dikategorikan sebagai sedatif dan ubat-ubatan lain yang sama mereka benzodiazepin dan barbiturat.

Valium dan Xanax adalah Benzodiazepin dan boleh menjadi ubat yang sangat ketagihan. Ubat ini digunakan untuk mendorong mengantuk pada pesakit dengan sindrom kebimbangan manakala barbiturate digunakan sebagai sedatif dan ubat bius kerana mereka membantu untuk berehat sistem saraf pusat apabila diberikan.

Pil tidur diketahui menyebabkan beberapa masalah-masalah ini;
Pening
Sakit perut
Sembelit
Kelemahan badan umum

Parasomnias (aktiviti yang dilakukan oleh anda tanpa anda mengetahui)

Kesukaran menumpukan perhatian dan ingatan berkabus

berjabat tanpa kawalan
Ia juga telah menunjukkan bahawa pesakit asma atau COPD yang mengambil pil tidur mungkin menjejaskan keselamatan kerana pil cenderung untuk melambatkan irama bernafas dengan ketara.

Ia adalah disyorkan bahawa anda mendapatkan purata lapan jam tidur setiap hari. Jika badan anda tidak mempunyai rehat yang betul anda cenderung untuk tayar mudah, anda akan menjadi lemah dan ini akan membuat anda tidak produktif di tempat kerja. Anda juga akan mendapati sukar untuk fokus dan menumpukan perhatian untuk tempoh yang lama kepada tugas-tugas yang mudah.

masalah kesihatan yang lain dari kurang tidur termasuk obesiti, kanser dan kencing manis. Tidak mendapat tidur dan rehat yang cukup sebenarnya boleh menjadi baik untuk kesihatan anda. Oleh itu, cuba menggunakan teh pisang semula jadi sebagai sebahagian daripada pelan diet harian anda dan mengambil kesempatan daripada manfaat kesihatan.
+

Post a Comment

+