ISTERI MINTA CERAI KERANA AN-U SUAMI KECIL

+
Macam-Macam Sekarang Punca Penceraian sehingga penyebab penceraian ada juga di kaitkan dengan nafkah batin.

Namun hanya mereka yang melalui situasi seperti ini saja yang dapat merasai nya.

Teringat satu berita dari luar negara yang lalu di mana seorang wanita bertindak untuk meminta cerai kerana masalah anu suami nya.
Taipei: Seorang wanita menc-eraikan lelaki yang dikahwininya empat tahun lalu kerana kemaluannya ke-cil.

Wanita itu, kakitangan kerajaan, Zhang berkata, bekas suaminya gagal menunaikan janji untuk mengadakan se-ks tiga kali se-minggu.

Zhang, 52, menggelar suaminya, Zhou, 55, dengan berkata: “Kemalu-annya begitu ke-cil. Serupa kanak-kanak. Hanya panjang 5 sentimeter. Kami tidak pernah mengadakan se-ks sepanjang perkahwinan kami,” katanya.

Menurutnya, mereka berkenalan pada 2008 menerusi seorang rakan dan berkahwin lima bulan kemudian.

Dia mahu mengadakan se-ks dengan lelaki itu sebelum berkahwin tetapi Zhou berkata, dia enggan kerana patuh pada ajaran agama.

Zhang berkata, dia hanya mengetahui mengenai masalah suaminya pada malam hari perkahwinan mereka.

“Dia tidak dapat menunaikan tanggungjawab sebagai suami. Kami bergaduh sepanjang malam dan saya ada menyuruhnya berubat, tetapi dia enggan,” kata wanita itu.
-The Sun-
Sebenarnya ada banyak punca penceraian yang di kaitkan boleh menjurus kepada penceraian,tetapi hal yang paling besar adalah apabila mahu memutuskan untuk berkahwin setiap pasangan haruslah menerima segala baik buruk dan kelebihan serta kekurangan pasangan.

Memang tidak di nafikan sewaktu bercinta segalanya indah tetapi ada diantara kita apabila selepas perkahwinan dan terlihat sifat kekurangan maka ia akan di jadikan point atau penyebab untuk berpisah.

Paling teruk apabila segala kekurangan pasangan di ceritakan kepada orang lain.

Terkadang ada juga yang sedar bahawa dirinya ada kekurangan itu tetapi sifat ego yang ada dan langsung tidak mahu menghargai insan yang sanggup menerima kekurangan diri pasangan lalu terjadilah perpisahan dan penceraian dan selepas itu baru tersedar setelah ada insan lain yang tidak dapat menerima kekurangan diri dan masa itu baru berasa menyesal kerana telah meninggalkan insan yang benar-benar sanggup menerima seribu kekurangan diri yang ada.
Tak di nafikan sifat ego boleh membunuh jiwa insan yang kita sayang.

Alangkah ruginya jika insan yang sepatutnya kita hargai kerana sanggup menerima kekurangan diri kita telah berlalu pergi dek kerana sifat ego yang tinggi serta tidak menghargai.

Ingatlah bahawa tak kira siapa saja yang menerima kekurangan diri kita maka hargailah insan tersebut sebelum ia pergi meninggal kan anda.

Manusia suka menyesal ini fakta kerana apa? Kerana sifat ego dan tak tahu menghargai walaupun ada akal fikiran.KREDIT
+

Post a Comment

+